×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vegetarism-ren idioti. Vegetarianer, för

Postat av bogeyman! den 8 November 2007, 11:06
53 kommentarer · 369 träffar
TOPIC SKALL VARA : "Vegetarism-ren idioti. Vegetarianer, försvara er"


Jag har undrat hur dessa trådsmala, gröna människor tänker, eller om de överhuvud taget tänker alls. Vad finns det att ha emot animaliskt käk? Jag har inte mycket till övers för religiösa människor, men när man börjar ändra något så viktigt som sina matvanor pga en religion, ja då har det gått för långt, då är man korkad (jag syftar på buddisterna med den där

tjocka, fula gubben som "Gud").


Som tur är så har inte vegetarismen varit särskilt utspridd i vårt kära moder Svea, men dessa gröna människor verkar för var dag som går bli allt fler och fler. De dyker upp i skepnad av Greenpeace aktivister och gud vet vad för något, och så prackar de på folk deras onyttiga och dåliga matvanor. Det verkar som om de vill vara längst ner på näringskedjan, de kanske vill vara underlägsna. Hursomhelst så ger jag blanka fan i vad deras syfte är, men jag vill gärna höra något bättre argument för deras val än

vad jag hittills har hört (vilket är skrattretande). Vad jag har förstått så har de här underliga människorna utvecklat en handfull mängd av olika vegetarismer och veganism och allt vad det är. Faktum är att det inte intresserar mig ett dyft, jag vill bara en gång för alla höra något vettigt

argument för deras sätt att äta.


Själv tycker jag om kött. Grönsaker går ner en hel del det också,

men framför allt gillar jag en god köttbit, en flintastek kanske. Ni vegetarianer får gärna sitta och gnaga på era växter och piller medan jag tar för mig av kotletterna.


Så vad jag förstått är att ni gröna, underliga människor värnar om naturen. Det gör jag med. Jag slänger inte engångsgrillen i naturen när jag grillat min flintastek, jag kastar inte ölburkar på marken och jag spottar tuggummit i papperskorgen om det finns någon. Vad jag inte gör är att äta diverse tabletter som sägs "ersätta en måltid", jag prackar inte på folk mitt liv (Greenpeaceaktivister), och jag avstår inte från att köpa kött. Vad finns det för mening med att naivt vägra äta kött? Ingen bryr sig om du äter kött eller inte så det spelar ingen roll om du vägrar, det påverkar inte. Vill man påverka

så startar man en politisk förening (som inte är något i stil med töntarna som står och delar ut flygblad och springer efter en när man försöker undvika idioten=Greenpeace och de där andra jävlarna) eller samlar in pengar för att rädda koalabjörnar, man surar inte och på ett barnsligt sätt vägrar äta maten man får serverad. Vad hjälper det att inte äta den där kossan som redan är

död? Vad hjälper det kossan? Inte ett skit, så det argumentet att man vill värna om naturen faller käpprätt åt helvette.



Resursslöseri säger dem. De menar på alla miljoner grisfarmer och kogårdar med kossor och grisar som både räcker och blir över?

Djurens villkor? Här är det den starkaste som överlever. Vi människor är överlägsna nötkreatur, så vi har rätt att döda och äta upp dem, enligt naturens lagar. Det har alltid varit så och kommer alltid att vara det också. Människan kommer aldrig att sluta äta kött, hur mycket dessa gröna fjollor än vill det. Det skulle vara emot naturens lagar om vi människor gav oss in i en position underlägsen kossor och grisars. Det är bara en bunt nollor världen över som tror att de förändrar något genom att vägra. Man förändrar varken djurens villkor, hälsan eller något annat genom att vägra. Man framstår bara som en nolla om man gör det. Smala och anorektiska blir ni när ni slutar äta kött.


Och dessa människor som kallar sig "veganer", hur korkad får man bli? Att inte äta fisk är ju något av det dummaste jag hört. Finns det brist på fisk?

Är de fridlysta, eller har de dåliga livsvillkor, fiskarna? Knappast, det är bara ren idioti.


Att vägra äta kött är nog bland det dummaste man kan göra. Det förändrar som sagt inte någonting till det bättre, däremot till det sämre för vegetarianen själv. Kroppen behöver näringsämnen som man hämtar ur kött, och därmed får vegetarianerna hämta dessa näringsämnen ur konstgjorda piller och häxdrycker. Eller kanske är det ni vegetarianer som har rätt och vi andra har fel i att äta kött. Kanske skapades vi för att tillverka konstgjorda näringsämnen och så naivt vägra äta kött. Nej du, jag äter hellre min flintastek och njuter, än att oroa mig för att jag får i mig tillräckligt mycket näring genom att äta tabletter och gräs och morötter.

Kött är mord, hah. Kött är gott!


MVH- en livsnjutare som grillat tre gånger på en vecka.

Hip hop - för tondöva?

35 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

53 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 53 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..