Exakt vad prissumman för CS Source ska uppgå till är ännu inte offentliggjort eftersom man fortfarande inte är helt klara med turneringens sponsorer. CPL skriver dock att prissumman kommer att vara "relatively small", vilket bör fröjda alla Source-hatare. Deltagarantalet är satt till 64 lag.
Man passar även på att tjoa för att man kommer att ha en Xbox-turnering, vilket blir organisationens första försök att ta sig in på konsolmarknaden. Värt att notera kan vara att man behandlade ämnet Xbox i en intervju med Angel Munoz på The Adrenaline Vault i juli 2004 (läs). Munoz svar såg då ut så här:
Man passar även på att tjoa för att man kommer att ha en Xbox-turnering, vilket blir organisationens första försök att ta sig in på konsolmarknaden. Värt att notera kan vara att man behandlade ämnet Xbox i en intervju med Angel Munoz på The Adrenaline Vault i juli 2004 (läs). Munoz svar såg då ut så här:
Ämnet återvände i en lite nyare (december 2005) intervju hos GGL då Munoz först sade att konsolspel inte var något för CPL, men några frågor senare fortsatte han med att berätta att man haft ett avtal med Intel som förbjöd konsolspel på CPL, men att så inte längre var fallet. Han öppnade sedan dörren för konsolspelens intåg på esportmarknaden, men om de ska klara av att ta sig över tröskeln och in i värmen eller inte är upp till dem.
The interest in consoles continues to grow, but in my opinion the PC experience is still ahead of the curve. We are purely PC-based, and think it is the most competitive platform for gaming.
But to put them up to a level of a competition game? We just have to warm up to the concept and see what game we could pick for that.