×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Övrigt

PGS

1
De polska giganterna PGS som är regerande mästare i både ESWC och WCG, som drar igång nu i veckan i Seattle, svarar på en uppsjö frågor under deras bootcamp på Inferno-Online i Stockholm.
Den här gången är de flesta av frågorna hämtade från vad som blev inskickat av er användare, så tyck gärna till om hur ni tyckte att resultatet blev och hur ni vill se intervjuerna i framtiden!

Intervjun finns i både film och textform (scrolla ner!)!

Del 1




Del 2

Sidan 1



PGS vinner WCG 2006.




Ni är här i Sverige och bootcampar på Inferno-Online inför WCG. Vad kommer det att krävas av er för att vinna det evenemanget?



TaZ: Jag tror att det kommer att krävas träning, nya taktiker och förmodligen en hel del tur. Det är allt.





Fokuserar ni på något särskilt under bootcampet?



Neo: Mestadels taktiker tror jag, eftersom vi är ganska dåliga på det och är för lata för att göra nya, så det är vad vi försöker att göra just nu.





Ni fick bara en femteplats i Spanien (GameGune), vad lärde ni er av den upplevelsen?



TaZ: Vi gjorde många misstag i båda matcherna. Vi var för självsäkra mot Logitech-killarna, och vi spelade för fort på Inferno. Vi lärde oss att vi behöver spela lite långsammare.



Mot mibr… Ja, vi har alltid haft problem när vi försöker att anpassa våra taktiker efter motståndarna. Vi försökte att köra specialtaktiker mot mibr för att neutralisera deras taktiker och det fungerade helt enkelt inte.



Neo: Och vi kanske lärde oss att för mycket CS inte alltid är bra för oss. Vi blev ganska trötta i slutet.



LUq: Jag tycker att vi bara skulle ha spelat vårt eget spel mot mibr. Vi gillar att spela snabbt med en aggressiv stil. Vi ska inte försöka att anpassa oss för mycket. Det är bara det. Det var vårt största misstag tycker jag.





MYM:s erbjudande




För bara ett par dagar sedan fick ni ett erbjudande av MYM om att bli deras lag. Hur resonerade ni runt det?



Neo: Jag tror att det viktigaste med MYM var att vi hade kunnat åka på de flesta evenemangen runt om i världen, vilket inte är möjligt för oss just nu. Vi har alltid velat åka på varje evenemang som finns och vi har inte kunnat göra det. Nu kommer det att bli bättre i PGS eftersom de har gett oss ett bättre erbjudande nu.



LUq: Å andra sidan hade vi en del interna problem med ledningen. Vi hade en del frågor som vi kunde lösa med lite snack. Nu har vi bättre villkor och kan åka dit vi vill, plus att vi har bättre kontakt med vår ledning och sponsorer, så jag tror att det kommer att bli bra.





Kom MYM:s erbjudande som en överraskning för er, eller hade ni varit involverade i diskussioner tidigare?



LUq: Vi har fått många erbjudanden från andra lag det gångna året men vi har inte tagit det så seriöst. Efter att ha vunnit WCG beslöt vi att…



TaZ: … åka på fler evenemang så att vi kan visa att vi är ett stabilt lag som kan vinna fler än tre eller fyra evenemang per år.







eSports Team of the Year, eSports Awards, Games Convention 2007.




Styrkan i PGS




Hur kan ni vara så stabila i era prestationer? Vad har ni som andra lag saknar?



LUq: Jag tror att vi spelar mycket och tränar hårt. När vi är i Polen tränar vi fem till sex dagar i veckan, från åtta till elva varje kväll. Förutom det bootcampar vi i Sverige och har de bästa möjliga förhållandena, och det är också ett bra tillfälle att träna med de bästa lagen i Europa. När vi är här spelar vi som galna, från morgonen till sent på natten.



Jag tror att det är anledningen, eftersom vi inte har sett några andra av topp-10-lagen spela så mycket som vi gör. Jag tror att det är den största anledningen.



TaZ: Och vi tröttnar aldrig.



Neo: Och kanske en stabil laguppställning. Vi har haft samma laguppställning i ett år nu.





För oss som inte är polacker kan det vara svårt att se – vad är er taktiska stil?



TaZ: Jag tror att vi mestadels gillar att spela aggressivt, men vi försöker att mixa det lite så att det blir svårare för andra lag att spela mot oss. Men för det mesta är vi ett aggressivt lag.



LUq: Vi förlitar oss mer på skill än på taktiker. Vi föredrar att spela aggressivt och spela headshots, istället för att spela taktiker, för det är något som vi är dåliga på. :)





Så hur mycket av ert spel är aim och hur mycket är taktiker?



TaZ: Jag tror att omkring 70% är ren aim… eller mer :) Och resten är taktikerna.





Stjärnlivet och dessförinnan




Användarfråga från Wisso: Finns det CS-groupies?



TaZ: Nej, inte vad vi har hört. :)





Ni spelade finalen på ESWC på scen. Hur var det att spela där uppe med tusentals tittare både live och online?



TaZ: Jag tror att vi är ganska vana vid det, men under ESWC var publiken fantastisk. Det var något helt nytt för oss. Så många människor som hejade, mest på NoA dock. :) Jag tror att det påverkade oss till viss del.



Neo: Ja, under en match tänker man inte på om det är tre mer HLTV-tittare… Huvudfaktorn är publiken…



LUq: Vi var tvungna att använda en annan typ av hörlurar för att stänga ute ljudet från publiken, så vi fick använda Ventrilo, vilket vi inte gillar att använda… Och så var det så mycket folk att det blev väldigt varmt på scenen, så jag svettades mycket. Jag spelar med en Icemat, så min Icemat badade. :)





Hur lång tid har ni spelat? Hur gamla var ni när ni började?



Neo: Vi började allihopa för ungefär åtta år sedan. LUq spelade med TaZ i deras gamla lag i ungefär fem år. Jag spelade mot deras gamla lag i kanske fem år. Jag spelade mot dem på varje polskt LAN. Vi bestämde oss för att slå vara lag samman och försöka åstadkomma någonting utanför Polen. För tre år sedan grundade vi laget som vi spelar i nu.



LUq: I halva våra gamingkarriärer fokuserade vi enbart på att slå Neo, och han fokuserade på att slå oss. Vi blev bättre och bättre av att konkurrera i Polen, och sedan gick vi ihop… Vi var bra. :)





Hur kom ni i kontakt med alla spelarna i laget? Hur började allt?



Neo: Båda lagen var topplag i Polen, men båda lagen hade spelare som inte var lika motiverade som de andra. Båda lagen hade interna problem och var ganska trötta på det. Jag började snacka med TaZ om att spela tillsammans.



TaZ: Ja, den första gången var det mer som ett skämt. Han frågade mig om han kunde få komma in på en server och spela som en mix. Jag svarade typ "om du vill in på servern så måste du joina oss" och vi började bara att snacka…



LUq: Vi spelade också i polska landslaget tillsammans innan…



Neo: Jag tror att vi hade snackat om det förut, men vi brukade hata varandra så mycket att vi inte riktigt kom överens. :)





Fanns det några speciella spelare eller lag som ni såg upp till i början av era karriärer?



TaZ: Jag tror att det var många lag som vi såg upp till. Något speciellt är svårt att säga, kanske NiP.



Neo: Ja, finalen mot X3…



TaZ: Det var den första matchen som jag såg på HLTV.



Neo: Ja, samma här.





Känner ni att ni har vuxit som spelare och lag?



TaZ: Ja, i CS… Jag vet inte, men vi är mer skillade nu än innan. Vi skjuter fler headshots. Vi har vuxit i erfarenhet och skill.



LUq: Jag tror att den viktigaste aspekten är att vi förstår varandra nu. Vi har en väldigt bra atmosfär och lagkemi.



Neo: Ja, vi har lärt känna varandra väldigt bra.



LUq: Vi tillbringar mycket tid tränandes tillsammans, och vi har många diskussioner under träningen. Så som "kasta inte den där flashen!", men i slutändan är det väldigt goda relationer. Det är väldigt annorlunda från vanlig vänskap.







Counter-strike Source.




Source, Promod och CGS




Över till Promod och Counter-strike Source. Hur känner ni inför de två?



LUq: Vi spelade Source i ett par månader förra året. Vi hade ett par turneringar, inklusive WCG I Singapore. Jag tror att det var två år sedan.



Neo: Ärligt talat så gillade jag det spelet. Men vi föredrar att spela 1.6 så länge det finns turneringar. Vi är redo att spela Counter-strike Source. Vi behöver bara lite tid att vänja oss, men vi kan spela på 1.6-nivå. Men jag tror att vi spelar 1.6 tills turneringarna tar slut.



TaZ: Förhoppningsvis äger CS Promod och blir mer som 1.6. Vi hoppas på att CS Promod lyckas.





Hur känner ni inför CGS och har ni övervägt att spela där?



Neo: Ja, vi har funderat på det. Men medan turneringarna använder 1.6 så vill vi spela det eftersom vi har mer kul när vi spelar det än Source.



LUq: Och vi har lagt ner mycket arbete i att nå toppen, och vi vill inte förlora det. Att byta till Source skulle innebära att vi fick börja om från början.





Träning




Hur påverkas ni av de dåliga Internetuppkopplingarna i Polen?



LUq: När vi spelar mot lag från Sverige eller Tyskland och gör vår grej så förlorar vi ändå matcher med 16-0 eftersom vi inte kan träffa någonting. Som vi sa förut, vår spelstil är väldigt aggressiv med mycket headshots, och spela hemifrån är väldigt svårt. Vi försöker att inte titta på ställningen när vi spelar hemifrån. Det är därför som vi kommer hit till Sverige för att träna från Inferno-Online, som är vårt andra hem. :)



Neo: Kanske vår spelstil kommer av våra dåliga Internetuppkopplingar där hemma, eftersom det är lättare att få frags när man spelar aggressivt med hög ping.





Finns det några polska lag som är värda att träna mot?



Neo: Nej, kanske ett lag just nu, Team United, de kom tvåa i det polska WCG-kvalet.



TaZ: De utvecklas mest.



LUq: Två av dem spelade med oss i ENC-slutspelet. De är det näst bästa laget i Polen och vi spelar mot dem då och då.





Hur går det till när ni tränar?



LUq: Vi träffas vid åtta och försöker att snacka om lite taktiker. Och sen, fem minuter efter att vi har gått in på servern, så blir det ungefär "nu skjuter vi lite headshots". :) Vi försöker att göra lite taktiker, men det är verkligen svårt för oss. Vi använder taktiker som är ett eller två år gamla.





Hur förändras träningen när ni kommer närmare stora evenemang?



TaZ: Vi spelar mycket mer när ett stort evenemang kommer. Just nu har vi WCG och vi spelar mycket… Ungefär tio timmar om dagen. Vårt normala schema är fem till sex timmar om dagen, fem till sex dagar i veckan, och innan evenemang är det mer.



Neo: Som igår (dagen då PGS kom till Stockholm), vi kom hit vid niotiden på kvällen och spelade fram till morgonen idag.





Sverige




Ni vet att vi har bett våra användare att skicka in frågor inför den här intervjun – Godfather undrar: Vad tycker ni om Sverige så här långt?



LUq: Vi älskar det!



TaZ: Det är ett härligt land, det är mycket tystare än i Polen. Det känns väldigt bra här, alla människor är väldigt trevliga och de flesta av dem talar engelska mycket bra, så det är lätt att kommunicera.



LUq: Vi gillar att komma hit på helgerna och plocka jordgubbar i fälten. :D Nej, men vi gillar Sverige, även om det är ganska dyrt för oss. Den mesta av tiden sitter vi här på Inferno-Online.





Vad tycker ni om de svenska topplagen?



Neo: Med undantag för fnatic så ändrar de sina laguppställningar för mycket, tycker jag. Det kan vara därför som de inte är så starka just nu, förutom fnatic som är väldigt starka nu.



TaZ: Ja, det är det största problemet för tillfället med de svenska lagen. Det är mycket talang men inte så mycket kemi och stabilitet.







fnatic och PGS, ESWC 2007.




Ni nämnde precis fnatic som ett starkt lag, har ni någon speciell rivalitet med dem?



Neo: Vi möter dem på nästan varje evenemang. Innan brukade vi förlora mot dem nästan varje gång, men det har förändrats och nu vinner vi ibland.



TaZ: När de är i en turnering med oss så vill vi spela mot dem för att visa alla att vi fortfarande är det bättre laget. Och det är förmodligen likadant för dem, de vill spela mot oss för att visa att de är nummer ett.





Har svenska lag och spelare en annan spelstil än vad ni har?



TaZ: Personligen tycker jag att de spelar ganska mycket på samma sätt som vi. De spelar aggressivt, mycket baserat på rent aim. Vissa av lagen, som fnatic, spelar väldigt aggressivt. Det är svårt att hitta ett lag som spelar riktigt bra taktiskt, så jag tror att de mestadels är som vi.





Vem är Sveriges bästa spelare?



Neo: zet!



LUq: Ja, zet.



TaZ: Det finns många bra spelare i Sverige. Det är svårt att välja bara en spelare. Det är många som har mycket talang, men deras spelstil är väldigt olika. Vissa är väldigt aggressiva och vissa är väldigt smarta, så det är svårt att nämna en.





Om ni fick välja en svensk spelare att ha i laget, vem skulle ni välja?



LUq: Vi skulle ta f0rest istället för Neo, Neo på grund av att han är… lam. :)



Neo: Jag tror att vi skulle ta walle istället för LUq, på grund av att han är en dålig sniper. Och istället för TaZ också, så han kan leda oss in-game. :D



LUq: TaZ skulle ersättas av cArn, för han är en bra in-game-ledare.



Neo: Och vi tar SpawN istället för Lord!





Och motsatt: Om ni fick välja ett svenskt lag att spela i, vilket skulle ni ta?



LUq: Jag tror att ni borde snacka med Neo…



Neo: Mja, jag skulle inte vilja spela i något svenskt lag. :)



Och ytterligare en användarfråga, "Oh my god" undrar: Har några svenskar gått fram till er och bett om en autograf i Sverige?



Neo: Nej, det minns jag inte, jag tror inte det. Svenskar gillar oss inte. :)





Internationella toppen




Är ni världens bästa lag just nu?



TaZ: Vi vet om tre veckor.





Vilka är de tre bästa lagen i världen just nu?



TaZ: fnatic är där, och vi… För tillfället kanske det också kan vara NoA. De spelar ganska stabilt för tillfället. (LUq och Neo håller med.)





Vem är den bäste spelaren i världen?



TaZ: Neo.



Neo: zet.





Vilket är de bästa och sämsta evenemangen som ni har besökt?



TaZ: Det värsta evenemanget för oss kan ha varit GameGune. Vi har alltid haft lite problem med det evenemanget. Om inte med monitorerna så med schemat. Om inte med schemat så med brackets. Det är alltid någonting. Det är inte ett direkt dåligt evenemang, men det är oturligt för oss.



LUq: De bästa evenemangen för mig är förmodligen tyska evenemang, som Samsung Euro Championships och Extreme Masters. Adminsen är perfekta, förhållandena perfekta och datorerna mycket bra. Vi behöver bara sätta oss, värma upp och spela.



TaZ: ESWC and WCG borde tilläggas också.





Lagkemi och personligheter




Över till karaktärerna i laget! Berätta kortfattat om varje spelare i laget och hans roll!



TaZ: Loord är vår taktikkille. Han gör de flesta taktikerna åt oss, och för det mesta är de väldigt bra.



LUq: Han har en flash-fetisch.



TaZ: Ja, och så är han väldigt bra i 1on2-situationer. Han är en väldigt smart spelare när det gäller.



Neo: Om man glömmer en taktik in-game så kommer han att döda en. :)



LUq: Han kan gå in på en server och testa en flashbang i en hel dag, och sedan tar han in oss på servern och säger "Jag ska visa er flashbang grabbar". :)



TaZ: Näste är kuben… Han är den nyaste spelaren i laget. Hans roll är mestadels att skjuta folk i ryggen. Vi skickar in honom för att skjuta folk i ryggen, för han är bäst på det. Han är också vår andre sniper, så han är väldigt viktig.



Neo: Jag hörde att i Sverige säger man "Grims" när någon inte hjälper de andra, i Polen säger man "kuben" eftersom han brukade vara en in-game-ledare i Polen och brukade säga "ni går höger, så går jag vänster". Vi försöker att utnyttja det nu eftersom han är bra på det. :)



TaZ: Det är ganska normalt för de bra lagen att ha en ledare som håller sig i bakgrunden.



TaZ: Härnäst kommer LUq… Han är vår huvudsniper i laget, och för det mesta när det gäller långa avstånd så ställer vi bara LUq där så…



Neo: … dör han. :)



TaZ: Nej, skämt åsido är han en väldigt stabil spelare för vårt lag.



Neo: Och under våra matcher så kan man alltid höra honom skrika. Det är därför han har så många bilder på Fragbite.



TaZ: Det är därför som alla gillar honom.







TaZ: Angående Neo… Han kan använda AWP och gevär. Han är en enmansarmé. Om du behöver ett vapen så lägger han. När vi vill ha någon död så skickar vi Neo. Han gör allt smutsjobb i vårt lag så han är väldigt viktig för oss.



LUq: Han diskar och städar rummen… :)



LUq: TaZ säger våra taktiker. Han är väldigt bra med gevär och är också lagets andre Deagle, efter mig. Han gör också mycket av jobbet med taktikerna i laget. Han är väldigt lugn in-game så man kan alltid lita på honom.



Neo: Ibland när det gäller taktiker så lyssnar han inte på oss, vilket kan gå bra eller så slutar det med att vi förlorar på grund av det. Ibland låter det "Lita på mig, vi skickar fem killar till samma ställe" och sedan dör vi. :)





Tillbringar ni tid tillsammans utanför spelet?



TaZ: Vi spelar mycket med varandra, så det är svårt för oss att träffas efter spelandet. Dessutom är Neo från [polsk stad], kuben från [annan polsk stad] och bara tre av oss är från samma stad. När vi är klara med träningen så vill vi träffa våra vänner och flickvänner.



Neo: Om du tillbringar fem dagar i veckan med samma fem killar så vill du glömma dem när du kan. Så när fredag kommer vill du inte tillbringa dagen med dem.





Hur kom ni på era nicknames?



TaZ: Warner Bros., den tazmanske djävulen.



Neo: Matrix.



LUq: Jag vet inte, det lät bra, på något sätt.



Neo: Lord brukade kalla sig för Lord Shadow, eller Shadow Lord. :D



TaZ: kuben kommer från hans riktiga namn, Jakub.





Vad hade ni gjort nu om ni inte hade börjat med CS?



TaZ: Personligen hade jag nog lärt mig mer och haft bättre betyg vid mitt universitet, och haft mer kul.



Neo: Ja, jag antar att jag hade fokuserat mer på studierna och att vara med vänner.



LUq: Jag vet inte.





Framtiden




Hur ser Counter-strike-scenen ut om fem år, och vad gör ni då?



TaZ: Jag föreställer mig det som mainstream, förhoppningsvis. Kanske inte i Polen, men i USA, Sverige och Korea.





Kommer ni fortfarande att spela då?



Neo: Hoppas det. :)



TaZ: Det beror på många faktorer, det är svårt att säga i nuläget. Vi vet att vi kommer att spela åtminstone ett år till.



Neo: Så länge som vi kan och har kul av att spela…





Är ni fortfarande hungriga efter fler segrar efter all framgång som ni har haft?



TaZ: Självklart, jag tror att det är en av lagets styrkor.



Neo: Jag tror att vi har blivit ännu hungrigare.



TaZ: Ja, vinstgirigheten… Vi blir alltid väldigt arga när vi förlorar en match.



LUq: Vissa lag som når toppen spelar mindre än vad de gjorde när de försökte att ta sig dit. Men vi vill stanna här och spela ännu bättre, så vi spelar mycket mer. Varje match är viktig för oss, och vi vill vinna varenda en eftersom vi gillar känslan av att vinna.



Neo: Innan brukade vi resa till turneringar också, men vi vann inte de som vi deltog i. Det är den värsta känsla man kan ha – du reser runt i världen, trött av att sova på golvet och sedan förlorar du en match och har ingenting att göra. Det är fruktansvärt.



LUq: Innan, när vi inte vann, brukade alla vara arga på några misstag vi gjorde in-game efteråt. Det var tufft känslomässigt.



Neo: Så vi blev ännu mer motiverade att vinna.



LUq: Ingen av oss vill känna så igen. :)



TaZ: Efter att ha förlorat på GameGune och slutat på plats 5-6 så började vi att spela mycket mer. Det är svårt att nå toppen, men ännu svårare att stanna där. Så vi måste spela mer och mer.



Neo: Ja, GameGune påminde mig om gamla tider… :)





Har ni några evenemang inplanerade förutom WCG?



Neo: Vi vill åka till ett KODE5-kval, och SHG Open i Danmark antagligen. Vi kommer att försöka att åka på varje evenemang som finns.





Neo




Nu har vi nått vår lilla Neo-sektion. På sistone har Neo fått mycket uppmärksamhet, anser ni att han förtjänar det eller är han överskattad?



TaZ: Jag tycker att det är välförtjänt. Han har spelat ganska fantastiskt under evenemang som WCG och ESWC. Det är välförtjänt.



LUq: Han vinner många svåra och viktiga rundor. Han är aldrig stressad, och du kan lita på honom. Ibland känns det som att vi alla jobbar hårt, men publiken hejar bara på Neo, men vi är vana vid det.





En användarfråga till Neo: På ESWC var du 1on3 mot NoA i finalen. Vad tänkte du när du insåg att du hade säkrat lika för ditt lag i finalen?



Neo: Jag vet inte. Vi hade väntat på den rundan länge. Jag försökte bara att vinna situationen och det gick.



Hur kändes det att vinna alla priserna på eSports Award? Blev du förvånad eller var det väntat?



Neo: Jag väntade mig bara priset för CS-spelare. Jag tror att det mestadels stod mellan mig och f0rest, men han var ju inte nominerad. Den andra väntade jag mig inte alls, så jag visste inte vad jag skulle säga på scen.





Hur blir man så bra som du är?



Neo: Träna bara hårt. Det är det enda.







Prischeckar på ESWC.




Ett ekonomiskt perspektiv




Vad är det bästa och sämsta med att vara ett CS-proffs?



LUq: Det bästa är att du får resa mycket, och känslorna av att vinna och förlora.



TaZ: Att tjäna mycket pengar.



Neo: Det dåliga är att du måste offra mycket. Du måste fokusera på CS och spela så mycket som du kan.





Hur klarar ni er ekonomiskt? Räcker lönerna från PGS för ert uppehälle?



Neo: För tillfället, ja, men vi vet inte hur länge, så vi försöker att få så mycket som möjligt medan vi kan.



TaZ: Det blir bättre och bättre med tiden. Kanske blir det bättre nästa år. För tillfället tycker jag att det är en okej lön för oss.



LUq: Från perspektivet av att vara dubbla världsmästare så kunde det vara bättre, men med polska jämförelser så är det väldigt högt. Å andra sidan skulle vi kunna få mer, men vi är nöjda.



TaZ: Vi försöker att behålla fötterna på marken. Vi vill inte bli förblindade av pengar. Det handlar om sporten.





Hur står sig lönen i jämförelse med en vanlig arbetares lön?



TaZ: Den är mycket mindre.



LUq: Den är bra, den som vi har nu är bra tycker jag. Inte den högsta men…



Neo: Om någon som inte känner till esport frågar hur mycket du tjänar, så blir de väldigt förvånade över att man kan tjäna så mycket på att spela ett spel.



TaZ: Vi är studenter, så för studenter är en sådan lön bra i Polen.





Generella användarfrågor




Vilka lag är svårast att läsa in-game?



Neo: fnatic.



TaZ: Alternate Attax. När jag drog taktiker mot Attax så var det väldigt svårt, eftersom moon spelar mycket psykspel och han försöker alltid att förutse vad det andra laget ska göra. Han är väldigt duktig på att sätta fyra eller fem spelare på ett ställe. När jag gör det misslyckas jag bara. :)



LUq: Förutom det så tittar de också på demos innan varje match, så de är alltid förberedda. Vi gillar inte att spela mot Attax, det är verkligen svårt för oss.



Neo: Tyska lag är generellt bra på taktiker.



TaZ: Lag med mycket bra ledare, som cArn, walle och cogu, är svåra för oss.





Vad är er åsikt om duck-walk-tekniken som många spelare använder idag, en bugg eller en del av spelet?



TaZ: Jag tycker att det på ett sätt förstör spelet. Det ser väldigt konstigt ut när man tittar på HLTV. Under WCG så är det olagligt.



Neo: Man måste anpassa sig och använda det om man vill vara i toppen.



LUq: På WCG är det ju inte tillåtet, så lag som deltar bör läsa reglerna, för vi kommer att hålla utkik. ;)





Ni är från Polen och Polen är ett ganska religiöst land, är ni religiösa?



TaZ: Jag tror inte att någon av oss verkligen är troende.



LUq: Vi kan be om någonting, men det är inte som att vi går i kyrkan.





Vad är "kurwa"?



LUq: Det betyder "lycka till".



TaZ: "Åh, vad bra spelat!" Vi borde inte översätta det här, eftersom det är ett fult ord. Det är ett svärord. Vi skriker det bara när vi är arga.



LUq: Det är gamingspråk. Vissa hemligheter får ni inte veta. :)





Tack för intervjun och lycka till i framtiden!



LUq: Vi vill tacka våra fans, om jag kan använda det ordet, och också våra sponsorer: PGS, Pokerstrategy.cc, SteelSeries och alla andra företag som stöder oss.



TaZ: Inferno-Online för att de ger oss möjligheten att spela på så hög nivå!



LUq: Ja, det är vårt andra hem. Tack till Fragbite för bra bilder och bra coverage av turneringarna!



Neo: Tack (på svenska)!

150 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 150 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..